İnanılır gibi değil! Alman devi için tehlike çanları çalıyor

Mercedes-Benz Group 2024 Yılında Satışlarda Düşüş Yaşadı

Alman otomotiv devi Mercedes-Benz Group, 2024 yılında satış rakamlarında gerileme yaşadığını duyurdu. Özellikle Çin pazarındaki rekabetin ve Avrupa Birliği’nin sıkı emisyon hedeflerinin, Alman otomobil üreticileri üzerinde büyük baskı oluşturduğu belirtildi.

Genel Satışlarda Azalma

Mercedes-Benz Group’un küresel satışları, 2023 yılına göre %4 düşüşle 2 milyon 389 bin adede geriledi. Şirketin hafif ticari araç (van) satışları da %9 azalarak 405 bin 600 adede geriledi.

Elektrikli Araç Satışlarında Büyük Düşüş

Şirketin bataryalı elektrikli araç (BEV) satışları geçen yıl %22 düşüş göstererek 204 bin 600 adede geriledi. Sadece Mercedes markasının elektrikli araç satışları ise %23 azalarak 185 bin 100 araca düştü.

Bu düşüş, Mercedes’in AB’nin sıkı CO2 emisyon hedeflerine ulaşma konusunda zorluk yaşayabileceği anlamına geliyor. Elektrikli araç satışlarının artmaması durumunda şirket, maliyetli anlaşmalar yapmak veya ağır para cezaları ile karşılaşmak zorunda kalabilir.

Pazar Performansı

Çin: Mercedes-Benz’in en büyük pazarı olan Çin’de satışlar %7 düşüşle 683 bin 600 adede geriledi.

Avrupa: Avrupa satışları %3 azalarak 641 bin 800 adede geriledi.

ABD: ABD pazarı ise olumlu bir tablo çizdi. Satışlar %9 artarak 324 bin 500 adede ulaştı.

Çinli Rakipler Alman Devlerine Meydan Okuyor

Mercedes-Benz’in satışlarındaki düşüşün en büyük nedeni, Çinli otomobil üreticilerinin pazarda hızla büyümesi. BYD, NIO, Xpeng gibi Çin merkezli markalar, hem elektrikli araç segmentinde hem de genel pazarda Alman üreticiler için ciddi bir tehdit oluşturuyor.

Benzer sorunlar, diğer Alman markaları Volkswagen, BMW ve Porsche için de geçerli. Bu markaların da satışlarında düşüş gözlemleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir